Friday, February 4, 2011

Sayur Peria VS Komander Saeng

salam bloggers...
untuk masa ni aku mau cerita pasal aku dengan sayur peria....

begini ceritanya...
pada minggu yang leeeeeeeeeeeeeepaaaaaaaassssss, kira 3 minggula tu...aku telah dicabar oleh yayangku, Ameira untuk makan sayur peria satu kontena aiskrim tu..kalau aku dapat habiskan, rewardnya RM700... AGAK LUMAYAN jugakla....so, malam tu, yayangku berabis mengira duitnya sampai RM700.. aku konon dengan bangganya sambil ketawa jahat menyahut cabaran makan sayur peria tu...malam tu, aku memang nda bole tido baa..apa nda, sebelum aku tido, aku google internet dulu mau cari amacam sayur peria punya kes ni... hhhmmmm.....sekali aku google, punyaaa sandiiii....kenyataan di internet tu berbunyi begini...' PAHIT GILERR SAYUR PERIAA NI...!!!'dan aku pun agak kecut disana yaaa....memang susah aku mau tido malam tu sehinggalah aku menatap satu kontena sayur peria dimataku...

aku ni bukanlah jenis vegetarian baaa...makan jugak sayur, tapi paling2 pun terung bakar cecah belacan... perrggghhhhh!!sedap gilakk!!cewaaahhh..yang tu jak aku sanggup makan..kalau sayur lain, ndakla aku tau baa...ok...kita teruskan dengan kes peria ni...semalam,3 february adalah tarikh untuk cabaran peria tu... aku pun dengan motivasi yang tinggi habis mau kasi kasi habis makan terus sayur peria tu....sebelum makan sayur tu, aku muntah dua kali...bukan apa..aku tekejut baa tengok sayur peria banyak betul mau dimakan.. nda pernah seumur hidupku baaa..memang sandilaaa...

setelah semangatnya aku masak sayur tu, aku pun menghadap TV dengan wangian pahit sayur tu yang membuatkan aku loyaa...nasib baiklah aku ni kreatif sikit....aku ambik sipit kain di jemuran...aku sipit hidungku supaya aku ndak terhidu bau peria yang pahit tu...satu persatu peria aku makan dalam satu nafas... ertinya 1 peria nisbahnya satu nafas....naaaa...cuba korang imagine kalau begitu banyak peria dimakan, berapa nafas aku perlu???dan akhirnya...semangat motivasi aku makin kurang kerana kepahitan peria yang aku memang ndak boleh tahan sudah...yayangku bagi masa sampai jam5..mesti kasi habis semua peria tu... belum sampai jam12, aku sudah surrender...ndak aku tahan owh...bagilah aku makan sayur lain, janganlah lagi peria baa....yayangku pun berabis baa pujuk aku supaya makan peria tu...aku memang down habis sudah tym tu...apa nda, cuba korang bayangkan HARIMAU MAKAN SAYUR??errrrrhhhhhhhh~~~!!!

dan keputusannya..aku kalah dalam cabaran periaaa..kuang kuang kuang....moral of the story...
P/S : UNTUK MENDAPAT APA YANG KITA MAHU, MEMANG SUSAH..MEMANG SANDI.. SEPAHIT2 PERIA, PAHIT LAGI NANTI APA YANG AKAN KITA JALANKAN DALAM HIDUP KITA...TAPI KEPAHITAN ITU YANG MENGAJAR KITA ERTI HIDUP,,,,SEPERTI PERIA, WALAUPUN PAHIT, BANYAK KHASIATNYA...RM700 HANYALAH GANJARAN, TAPI KENIKMATAN SEBENAR ADA DALAM PENGAJARAN SEPANJANG KEHIDUPAN... DALAM KES NI, YAYANGKU BANYAK MENGAJAR AKU APA ERTI HIDUP, PERSAHABATAN DAN KASIH SAYANG....AND I ADMIT, SHE IS MY MOTIVATOR.....

sayur peria yang belum masak..baru habis potong...


sayur peria dimasak dengan ikan masin...walaupun banyak garam aku letak, tetap pahit ba...

RM700 yang melepas....
me and nurhamidah




No comments:

Post a Comment