Sunday, January 1, 2012

FLASHBACK 2011

Salam bloggers...

harini, 01/01/2012.....hhmmm..sebenarnya agak sedih jugaklah untuk permulaan hariku pada hari ini... entah macam mana mau cakap...hhhmm...sedih..amat sedih..kenapa..??sebab aku telah menyebabkan kematian seekor anak kucing warna putih hitam pada jam lebih kurang jam3 petang... ceritanya begini...

aku baru habis kerja bantu kakak aku buat kuih popiah di rumah kakakku.. Taman Seri Maju... jadi aku kira mau singgah UiTM..jadi selepas menuruni tangga 4 tingkat..aku pun sampailah ke keretaku..aku tengok, ada anak kucing hitam...dekat sangat dengan keretaku...kira dalam perumahan tu, memang banyak kucing,...siap aku main lagi sekejap dengan kucing tu...and then..aku angkat anak kucing tu, dan letak ke tepi...biar jauh sikit dari keretaku supaya ndak berlaku kejadian yang tidak diingini.. aku pun masuk kereta...lepas tu, untuk kepastian lagi..aku cek balik keliling keretaku dan bawah keretaku..ok.. semuanya CLEAR...no problem.. aku pun start enjin kereta dan keretaku mula bergerak perlahan...

Tidak lama kemudian....selang 5 saat, aku terasa keretaku macam terpijak sesuatu di bahagian tayar... jantungku berdegup kencang...teramat kencang sebab aku risau kalau-kalau ada kucing lagi di bawah keretaku... Masya Allah....rupa rupanya..masih ada kucing di bawah keretaku dan itu pun anak kucing warna hitam putih terpijak tayar keretaku..aku pun terkedu yang amat sangat..aku nampak mata anak kucing tu terbeliak lagi keluar...Astaghfirullah..apalah yang telah aku lakukan...aku pun bawa anak kucing tu masuk dalam kereta dan langsung ke UiTM untuk aku kebumikan....sedih yang teramat sangat..sepangjang perjalanan, airmataku tidak berhenti mengalir...mengalir dengan sangat deras...masakan tidak.. anak kucing tu jadi mangsa keretaku..walaupun aku sudah terlalu berhati-hati... memang time tu.. aku ndak tau mau cakap apa lagi.yang hanya mampu aku lakukan, kebumikan bangkai kucing tersebut dengan selamat....kemudian, dalam kekalutan tu, aku kol ameira....aku ndak tau mau buat apa...hanya dialah yang jadi penenang hatiku walaupun hakikatnya....TIDAK TENANG....

Setelah sampai ke UiTM...aku pun segera mendapatkan ameira..kami pun menguburkan anak kucing tersebut  berdekatan dengan tangki hostel kluster A....sesungguhnya aku hanya mampu meminta maaf dan berdoa agar hatiku tenang dan begitu juga dengan anak kucing tersebut...demi Allah, aku tidak sengaja melakukannya... 

itulah kisahku pada 01/01/12.....permulaan yang sedih....bersambung flashback 2011....

No comments:

Post a Comment